آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:

در اعلامیه‌ای که اخیراً توسط ایتلاف مستقل جنبش‌های اعتراضی زنان مقیم پاکستان منتشر شده، این ایتلاف اعلام داشته است که طالبان با نقض مداوم حقوق زنان، نشان داده‌اند که هیچ تغییری در رویکرد خود نسبت به زنان افغان نداشته‌اند. این ایتلاف که شامل فعالان حقوق زنان و نهادهای حقوق بشری است، از جامعه جهانی خواستار حمایت از کارزاری تحت عنوان «کارزار جهانی علیه آپارتاید جنسیتی» شده است.

این کارزار با هدف مبارزه با تبعیض و خشونت علیه زنان در افغانستان، به دنبال ایجاد یک جبهه متحد بین‌المللی است تا صدای زنان افغان را در سطح جهانی بلندتر کند. ایتلاف تأکید کرده که مبارزات زنان افغان نباید تحت تأثیر معاملات سیاسی و منافع شخصی قرار گیرد و بر لزوم یک راهبرد شفاف و مشخص برای حمایت از این کارزار تأکید کرده است.

با وجود سرکوب‌های گسترده و محرومیت از حقوق اساسی توسط طالبان، زنان افغان در طول بیش از دو و نیم سال گذشته، با شجاعت و پیوستگی به اعتراضات خود در خیابان‌ها و فضاهای عمومی ادامه داده‌اند. این اعتراضات نشان‌دهنده اراده و تعهد زنان افغان به دستیابی به حقوق و آزادی‌های خود است. ایتلاف مستقل جنبش‌های اعتراضی مقیم پاکستان از جامعه جهانی می‌خواهد تا به این صداها گوش دهد و از مبارزات آن‌ها حمایت کند.

 

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است