آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:

براساس گزارش ها، چاشت روز پنج‌شنبه (۱۹دلو) یک مرد جوان به‌نام محمد ایوب در روستای شاتور ولسوالی اندرولایت غزنی، پس از مشاجره لفظی بر سر مالیکیت زمین با ضرب گلوله به قتل رسیده است.

 فرماندهی امنیه طالبان در غزنی با نشر خبرنامه‌ای گفته که فرد متهم به قتل از سوی نیروهای این گروه بازداشت شده است و تحت بازجویی قرار دارد.

در رویداد دیگر، روز پنج‌شنبه (۱9دلو) محمد شفیق سرباز حکومت پیشین در تولی دوم کندک دوم لوای سرحدی ولایت پکتیا در ولسوالی سمکنی این ولایت از سوی طالبان تیرباران شده است.

این سرباز ارتش حکومت پیشین باشنده ولسوالی دندپتان ولایت پکتیا بود و طالبان او را سه روز پیش از منزلش بیرون کرده و با خود بردند.

محمد شفیق پس از سقوط حکومت پیشین به کارهای شخصی رو آورده بود و جسد تیرباران شده شفیق از ساحه سلطانگی ولسوالی سمکنی توسط مردم محل پیدا شده است.

در خبر دیگر، افراد ناشناس روز پنج شنبه (19دلو) حفیظ‌الله را در ساحه بادام باغ شهر میمنه خفه کرده و به قتل رسانده است و همچنان نوجوان دیگر را به نام انعام الله را در روستای دره جوز با ضرب گلوله از بین برده است. 

انعام‌الله، باشنده‌ اصلی قلعه شهر ولسوالی کوهستانات سرپل و باشنده فعلی ولسوالی گرزیوان بوده و ۱۵ سال سن داشته است.

در همین حال، در ولایت سرپل نیز یک جوان دیگر به نام عنایت‌الله که ۲۶ سال سن داشته در ساحه‌ای از ولسوالی صیاد این ولایت به ضرب چاقو به قتل رسیده است.

تا کنون دلیل و انگیزه این رویداد‌ها مشخص نشده و طالبان هم در این مورد چیزی نگفته‌اند.

در خبر دیگر، پسر جوان به نام سردار که حدود ۲۰ سال سن داشته، چهارشنبه‌شب  در روستای حیدرآباد مرکز بامیان خود را حلق‌آویز کرده است.

طالبان با تائید این رویداد گفته است که تا هنوز انگیزه‌ای خودکشی وی به‌گونه دقیق مشخص نیست.

بر اساس گزارش‌ها تنها در یک ماه گذشته سه جوان در این ولایت خودکشی کرده‌اند.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است