آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:


نشست مشورتی مردمی امروز جمعه (13 دلو) در مسجد جامع امام زمان در غرب کابل برگزار شد. در این نشست که از طرف طالبان برگزار شده بود، روحانیون، نماینده‌های مردمی و باشنده‌گان محل حضور داشتند.
سخنرانان این نشست احمدی سمنگانی، شریفی بلخابی، شیخ مدار علی کریمی و آیت‌الله واعظ زاده «بهسودی» بودند. سخنرانان به جز از آیت الله واعظ زاده «بهسودی»، حاکمیت ظالمانه و نامشروع طالبان را موجه و اسلامی عنوان کرده است.
شیخ مدار علی کریمی معین وزارت شهرسازی طالبان، در این جلسه گفت که سیاست طالبان در برابر تمام افغان ها واضح و یکسان است، تمام افغان ها به یک چشم دیده می شوند و با مخاطب قرار دادن اعضای حکومت پیشین در خارج از کشور، فعالان جامعه مدنی و رسانه های که نقض قانون و نقض حقوق بشر را بازتاب می دهند گفته است که به آنها اجازه ندهید علیه شما ظلم کند زیرا آنها از خارج دستور و فرمان می گیرند. 
مدار علی کریمی با چشم پوشی از بازداشت های دختران و اخذ مالیات گزاف از کسبه کاران، حکومت تبعیض آمیز طالبان را عادلانه و اسلامی عنوان کرده و خشونت های سیستماتیک علیه هزاره ها را انکار کرده است.
آیت الله واعظ زاده «بهسوی» که به نمایندگی از ساکنین غرب کابل صحبت می کرد، با انتقاد شدید از طالبان گفت،مذهب جعفری و فقه جعفری از نصاب تعلیمی و تحصیلی از سوی حکومت امارت حذف شده است و از طالبان خواست به این روند خاطمه بدهد.
آقای واعظ زاده «بهسوی» همچنان بازداشت های زنان و دختران را موضوع  ناموسی خوانده و گفته که طالبان، خطوط سرخ اسلامی و افغانی را شکستانده که ادامه چنین کار ها باعث ایجاد فاصله بیشتر بین مردم و حکومت می شود.
طالبان در این نشست پاسخ مستقیم به صحبت های نماینده مردم "آیت الله واعظ زاده بهسودی" نداده است.
صحبت های آیت الله «بهسودی» از هیچ رسانه داخلی پخش نشده و همچنان در پایان این نشست تصاویر ضبط شده گزارشگر نای نیوز از این نشست، توسط سربازان گروه حاکم حذف شده است.
در عین حال همایش مردمی تحت نام تحکیم وحدت ملی امروز جمعه (13 دلو) در ولایت بلخ برگزار شده است و در این نشست نیز مردم از گروه حاکم خواسته است که به فکر حذف نمودن مذهب اهل تشیع و فقه جعفری نباشد.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است