آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری البرز در خبرنامه ای اعلام کرده است که مهاجران خارجی دارای برگه سرشماری و بازشماری برای دریافت دفترچه اقامت مکلف هستند تا سرپرست هر خانواده مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانک ملی وجه نقد طور ضمانت پرداخت کند.

آقای سیروس دهقان شیری، مدیر این اداره گفته است که اتباع خارجی دارای کارت سرشماری و بازشماری مقیم این استان می توانند در طرح جذب مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری ویژه شرکت کرده و در زنجیره تولید کشور سهیم شوند. براین اساس این اتباع برای ماندن در ایران و دریافت دفترچه اقامت باید هر سرپرست خانواده آنان مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانک ملی وجه نقد داشته باشد.

نامبرده همچنان بیان کرده است، این سپرده تا لحظه خروج اتباع از کشور مسدود است و هر لحظه که قصد خروج از کشور را داشتند می توانند با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز مجوز برداشت پول را دریافت و دفترچه اقامت خود را تحویل دهد. 

وی یاد آورشد: با توجه به اینکه بیشتر اتباع یاد شده کارگرانی هستند که در معرض انواع حوادث از جمله آتش سوزی هستند بنابراین با شرکت در طرح یاد شده می توانند از حمایت های لازم  نظیر انواع بیمه نامه ها ، بیمه زایمان ، آتش سوزی، سلامت و درمانی بهره مند شود. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز تاکید کرد: پس از پایان طرح مذکور اتباعی که کارت سر شماری و بازشماری دارند چنانچه در طرح فراخوان شرکت نکنند، غیرمجاز شناخته خواهند شد.

این در حالی است که 90 فیصد مهاجران ساکن ایران کارگران روزمزد از کشور افغانستان می باشد و اکثرا  روزانه بالغ بر 12 ساعت کار های شاقه را انجام می دهند در عین حال مزد کارگر در کشور ایران بسیار ناچیز بوده و با این سطح درآمد، مخارج زندگی روزمره یک خانواده نیز تامین نمی شود.

احمد شکیب یک تن از مهاجرین افغانستان مقیم اصفهان می گوید: "این اقدام کشور ایران بسیار ناعادلانه و غیر منصفانه است زیرا کشور ایران به کارگران افغانستان نیاز دارند و کشور ایران توسط کارگران افغانستان آباد شده است اما در طول چندین سال ایران ثابت کرده که از کارگران افغانستان سوء استفاده می کنند وضعیت بسیار بد اقتصادی، نا امنی و عدم ثبات سیاسی سبب شده که اتباع افغانستان به کشور ایران مهاجرت کنند. در زمان دولت جمهوریت میزان مهاجران افغانستان در ایران کم بود و کارگران روز مزد بسیار قدر و اهمیت داشتند ولی حالا که کارگران و مهاجران در کشور ایران زیاد شده است کشور ایران هر روز قانون های سختگیرانه وضع می کنند و بدون در نظرداشت امنیت جان و حیات یک شخص، مهاجران را اخراج می کنند. در چندین مورد مهاجران اخراج شده از سوی ایران، توسط طالبان به قتل رسیده است.

کشور ایران اخیرا اخراج مهاجران را نیز به شکل بی پیشینه روی دست گرفته که روزانه بالغ بر 6000 هزار مهاجر غیر قانونی را اخراج می کند.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است