آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:

 طالبان پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان همواره ادعا می کنند که توانایی تأمین امنیت کامل شهروندان افغانستان را دارند و به هیچ گروه تروریستی در افغانستان اجازه فعالیت نمی دهند.
بر اساس تازه ترین ارقام جمع آوری شده نای نیوز، از شروع سال روان میلادی تا اکنون (17 روز) بالغ بر 103 نفر بر اثر عوامل تروریسی و ناکامی زمامداران جان های شان را از دست داده اند.

طالبان با کنترول شدید از نشرات رسانه های داخلی کشور در تلاش هستند تا میزان نا امنی در کشور را پایین جلوه دهد و بسیاری از رخداد ها را لحاظ می کنند.

رویداد های چون نقض قوانین حقوق بشر، بازداشت خود سرانه زنان، تجاوز های جنسی و سرقت های مسلحانه نیز از جمله رخدادهای است که ناتوانی و ناکامی گروه حاکم را تثبیت می کند و حاکمان محلی طالبان در تمام موارد ذکر شده به نحوی دست دارند.

نبود کار و میزان بالای فقر در میان شهروندان افغانستان همچنان ناتوانی حکومت طالبان و نارضایتی مردم از زمامداران را ثابت می کند.

بر اساس تازه ترین اعلامیه دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) شهروندان افغانستان همچنان با نرخ بالای گرسنه‌گی و سوءتغذیه مواجه است. این نهاد همچنان ذکر کرده است که در افغانستان در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۸ میلیون نفر فقر غذایی حاد را تجربه خواهند کرد. و برای اطمینان و جلوگیری از گرسنگی بیشتر جوامع، بودجه پایدار مورد نیاز است.

 با این حال چندی پیش برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) اعلام کرده بود که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حدود ۸۵ درصد از مردم این کشور با عاید کمتر از یک دالر در روز زنده‌گی می‌کنند.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است