آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز:

سپاه پاسداران ایران خبر داد که اهدافی را در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق و همچنین سوریه هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

در اعلامیه شماره اول این نهاد آمده است که در نتیجه حمله موشکی به اربیل دو نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. 

به اساس گزارش رسانه های داخلی ایران، بیش از چهار موشک به خانه پیشرو دزه ای، تاجر در اربیل شلیک شده است. همچنان گزارش شده است که که این موشک ها از کرمانشاه شلیک شده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با حملات تروریستی اخیر استان کرمان و راسک در سوریه با موشک های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی خبر داد.

همچنان در اطلاعیه شماره 3 این سپاه آمده که این نهاد مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را در اقلیم کردستان عراق با موشکهای بالستیک هدف قرار داده است.

همزمان با این شورای امنیت دولت کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله به اربیل دست‌کم چهار غیرنظامی کشته و شش نفر زخمی شده‌اند. این نهاد حملات هوایی سپاه پاسداران را «جنایت» توصیف کرده است.

رویترز به نقل از منابع امنیتی و پزشکی عراق نوشته که پیشرو دزه ای، تاجر میلیونر کُرد، و چند تن از اعضای خانواده اش در میان کشته‌شدگان هستند.

حمله مسلحانه در شهر راسک استان سیستان و بلوچستان روز ۲۴ آذر انجام گرفت که در جریان آن دست‌کم ۱۲ نیروی پلیس ایران کشته شدند، رخدادی که گروه جیش العدل مسئولیتش را بر عهده گرفت.

بمب‌گذاری‌های کرمان نیز که روز ۱۳ دی در چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، صورت گرفت، دست‌کم ۸۹ کشته بر جای گذاشت. در میان کشته شده گان 14 تن از مهاجرین اهل افغانستان نیز شامل بود. این رخداد یکی از مرگبارترین حوادث از این دست در ایران معاصر محسوب می‌شود و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

 

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است