آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

نای نیوز

جاو شینگ، سفیر چین در کابل می‌گوید که کشورش به ارزش ۱۰۰ میلیون یوان (معادل حدود ‍۱۴ میلیون دالر) به افغانستان کمک نقدی خواهد کرد. چین اولین کشوری بود که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان سفیر خود را به کابل فرستاد و از آن زمان تا کنون چندین قرارداد بزرگ با این گروه امضا کرده است.

همزمان با این صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته که دنمارک ۶.۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان (UN_STFA) روز یک‌شنبه، ۲۴ جدی با نشر پیامی در صفحه ایکس نوشته است که این پول معادل به ۴۲ میلیون کرون دنمارکی می‌شود.

پس از بالا گرفتن واکنش ها در شبکه های اجتماعی مبنی بر حیف و میل شدن کمک های بشردوستانه هفته وار 40 میلیون دالر توسط گروه طالبان، بانک مرکزی افغانستان خبرنامه دریافت کمک های نقدی را منتشر نکرده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه امریکا، افغانستان تا 30 سپتامبر 2023، 111.7 میلیارد دالر از ایالات متحده کمک مالی دریافت کرده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی شهروندان افغانستان روز یک‌شنبه، ۲۴ جدی با نشر پیامی در برگه ایکس خود نوشته است  که افغانستان همچنان با نرخ بالای گرسنه‌گی و سوءتغذیه مواجه است. این نهاد همچنان ذکر کرده است که در افغانستان در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۵.۸ میلیون نفر فقر غذایی حاد را تجربه خواهند کرد. و برای اطمینان و جلوگیری از گرسنگی بیشتر جوامع، بودجه پایدار مورد نیاز است.

با روی‌کارآمدن دوباره طالبان در افغانستان، بیشتر شهروندان کشور شغل خود را از دست داده و اکنون در وضعیت وخیم اقتصادی به‌سر می‌برند.

 با این حال چندی پیش برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (UNDP) اعلام کرده بود که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حدود ۸۵ درصد از مردم این کشور با عاید کمتر از یک دالر در روز زنده‌گی می‌کنند.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است