آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

 

واکنش ها و انتقادات مداوم کاربران در شبکه های اجتماعی علیه گروه طالبان سبب شد تا مقام های کلیدی این گروه در تبانی با وزارت اطلاعات و فرهنگ جوانان را به حمایت شان در شبکه های اجتماعی دعوت کند.

به اساس گزارش ها طالبان در ارزگان با گروهی از جوانان روز شنبه 23 جدی، جلسه‌ای درباره چگونگی «خدمت در رسانه‌های اجتماعی» برگزار کرده است. در این نشست رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ارزگان از «مبارزه» این جوانان «در سنگر مطبوعات» سپاسگزاری کرده و گفت وظیفه ما نگهداری از نظام و جلوگیری از تبلیغات مردم علیه آن است.

در خبر نامه ای وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان روز شنبه، ۲۳ جدی، گزارش داد که در این نشست «پیرامون ارزش خدمت در رسانه‌های اجتماعی، دستاوردها و اصول نویسندگی بحث شد.»

به نقل از خبرنامه این وزارت «در آغاز نشست، قاری آغا ولی قریشی، رئیس اطلاعات و فرهنگ از مبارزه برحق جوانان ابراز سپاس کرد و گفت سنگر مطبوعاتی برای ارتقای فکری مفید بوده که ذریعه آن تبلیغات منفی جهان کفری و اشغال ذهنی از بین برده می‌شود».

آقای قریشی همچنین «اصولی را که باعث جلوگیری تبلیغات منفی در باره نظام اسلامی می‌شود با اشتراک‌کنندگان جلسه شریک کرد و از آن‌ها خواست مطابق آن عمل کنند.

در سایه حکومت طالبان، نشرات رسانه های کشور از سوی استخبارات این گروه شدیداً کنترول شده و آزادی بیان طور کامل از رسانه ها سلب شده است. شبکه های اجتماعی تنها دریچه ای است که کاربران و فعالان حقوق بشر با انتشار تصاویر و ویدیو های مستند، قانون شکنی، بی عدالتی، ظلم و نقض حقوق بشر توسط حاکمان محلی این گروه را محکوم می کنند.

به گزارشی از افغانستان اینترنشنال، سه گروه سایبری به نام 'فدائیان مجازی بدری'، 'ابابیل امارتی' و 'مدافعان عمری' در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. این گروه‌ها متعلق به سراج الدین حقانی، وزیر داخله، محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع و عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات طالبان اند. اعضای این گروه‌ها در فیس‌بوک و اکس، دو شبکه اجتماعی محبوب در میان کاربران افغان، پست‌هایی در دفاع از این مقام‌های طالبان، رد انتقادها و تبلیغات علیه مخالفان طالبان نشر می‌کنند.

در شبکه اجتماعی یوتیوب ویدیو های پخش شده از سوی یوتیوبران متعلق به این گروه نشان می دهد که گزارشگران امارتی و کاربران استخدام شده ویدیوهای توصیفی و دور از واقعیت در حمایت از گروه طالبان منتشر می کنند.

 

 

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است