آمار قربانیان حوادث و جرایم از شروع سال روان میلادی تا اکنون
قربانیان جنگ و انفجار قتل و ترور حوادث غیر مترقبه خودکشی بازداشت زنان شکنجه و مجازات علنی
516 528 1608 87 172 997

درحالیکه کمتر از یک ماه مانده تا زمان برگزاری انتخابات عمومی پاکستان، خشونت‌های مسلحانه در این کشور شدت یافته است و در تازه‌ترین این حوادث 4 نامزد انتخاباتی به ترتیب در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان کشته و زخمی شدند. و بالای چند نامزد دیگر حملات هدفمند صورت گرفته که جان سالم بدر برده اند.

شاه خالد، نامزد حزب تحریک انصاف برای انتخابات مجلس ایالتی پاکستان روز پنجشنبه توسط افراد مسلح در ولسوالی صوابی ایالت خیبرپختونخوا کشته شد.

با نزدیک شدن انتخابات سراسری ۸ فبروی پاکستان حملات به نامزدان انتخاباتی افزایش یافته است.

روز چهارشنبه، ۲۰ جدی، ملک کلیم‌الله، یک نامزد مستقل مجلس ایالت خیبرپختونخوا با دو محافظش در منطقه میرانشاه در وزیرستان شمالی در یک حمله افراد ناشناس کشته شدند. همچنین روز گذشته در یک حمله دیگر، اسلم بولیدی، نامزد حزب مسلم لیگ-شاخه نواز در شهر تربت ایالت بلوچستان زخمی شد.

در روزهای اخیر سه نامزد حزب جمعیت علمای اسلام در راولپندی، باجور و مهمند از حملات هدفمند جان سالم به در بردند

اواخر ماه دسامبر نیز یک نامزد مستقل انتخاباتی در شهر سرگودا واقع در ایالت پنجاب پاکستان توسط مهاجمان ناشناس کشته شد.

قبلا محسن داور یکی از نامزدان انتخابات آتی پاکستان در وزیرستان شمالی مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت و به کاروان موترهای حامل مولانا فضل‌الرحمان در منطقه دیره اسماعیل خان حمله شد.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که این کشور تا 28 روز دیگر شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود، روندی که تهدیدهای فزاینده تروریستی بر آن سایه افکنده است. طی هفته‌های اخیر حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی در ایالت خشونت زده خیبرپختونخوا نیز افزایش یافته است.

توئیت

دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

تصویر زیر تبلیغاتی است

تصویر زیر تبلیغاتی است